Kalas på söndag

och vad ska man bjuda på??
Middag blir det men vad????? 
Vi blir ca 27 st...

Någon som har ett bra förslag???

Kommentera Mera
Postat av: Anonym

Fråga Manilla, hon har ett par 100 recept som funkar bra!!!

2010-03-02 @ 16:56:23
Postat av: Madde

Ok !!jag frågar Manilla???

2010-03-02 @ 18:18:51
Postat av: caroline

Hmm.. du får kolla på recept.nu

Men form mat brukar ju funka när det är många =) kram

2010-03-02 @ 20:46:39
URL: http://carolineenglund.blogg.se/
Postat av: Madde

Absolut form mat! Funderar på flygande jakob eller tacopaj...

2010-03-02 @ 21:23:08
Postat av: Manilla

Jag??!! Kajsa antar jag som la det inlägget ;)



Håller med gratänger eller grytor funkar kanon när man är många!



Dagens tips;



Kyckling gryta med bacon o purjolök



bryn kycklingbitar för sig o skivad bacon för sig

blanda i en stor gryta

krydda rikligt med grillkrydda o aromat

skiva purjon grovt o lägg i grytan

( eventuellt andra grönsaker om man vill)

häll på rkligt med matlagningsgrädde ( riktig om man vill)

lite colorit soja

låt små koka en längre stund så kycklingen blir mör

smaka av med mer kryddor. Tänk på att aromat är salt så skippa vanligt salt.



Servera med ris o grönsallad



hej svejs!

2010-03-03 @ 09:33:06
URL: http://manillacarlsson.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Nej det va inte jag som föreslog dig. Kunde varit för du är en fena även där.



Mitt förslag är en tacopaj som jag gör på braspannan. Behöver inte förgräddas. Serveras med nachochips, salsa och grönsallad. Hör av dig om du vill ha receptet



Kram

2010-03-03 @ 20:30:28

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0