Förlossning del 2

Jaha då var det fredag och dagen då bäbis skulle komma ut:) Vaknade trött efter en natt med mycket värkar och nervös för vad som skulle ske...

08,30
Blev vi inskrivna på förlossningen av en något förvirrad BM( Samma som skrev in oss för 4år sedan). CTG kopplas.

10,00
Läkarundersökning.
Öppen 2cm.
Skalpelektrod kopplas på bäbis huvud.
Beslut att avvakta 1 timme sen värkstimulerande dropp.

11,25
Dropp kopplas. 5ml/h

12,00
Mycket täta sammandragningar, jobbigt!! Dropp sänks till 2ml/h. Får även lugnande Petidin :)

12-13,30 Sover nog lite!!:)

13,38 Stängs droppet av pga mycket sammandragningar....Klämmer sönder sängen känns det som eller biter i kudden..

14,48 Mycket ont!! Får börja med lustgasen!! Ber om epidural men eftersom jag har ett k-snitt sen innan, är de försiktiga med det:(


15,00 Ny personal:)Dock kopplas droppet på igen 10ml/h!! personalen tycker att det ska hända grejor-tycker inte jag! Tycker jag har dåliga värkar:(, det tycker inte jag!!
Ber om epidural igen.
Ber om att få gå på toa då jag ej kissat sen imorse-Fy fan kan ju inte slappna av så det kommer ngt, värkar hela tiden och en blåsa som sprängs! Bölar och ber om kateter...Får ett skratt från undersköterskan och - Nu är du löjlig.... (Underbar människa!!)
Får in en toastol på rummet.
Står och hänger på en gåställning-sammtidigt som Kimmen trycker ner mina axlar så vi jobbar oss in i värken???Flummigt..
Ber om ngt att äta-ska få kräm:)
När vi står här så går resten av vattnet! Dock mekoniumfärgat=stressat barn.

15,28 Droppet kopplas väck

16,19 Lyckas att kissa, puh!!

16,26 Står upp och känner att jag måste krysta och blir rädd, då det är alldeles för tidigt.... Blir snabbt placerad i sängen och undersökt. Jo då fullt öppen:) Nu jäklar..

Krystvärkar och försöker få hjälp av lustgasen, som jag ej tycker hjälper ett jävla dugg:(

Mitt i detta kommer läkaren i för att ge mig epidural-Lång näsa för det var ju lite sent.....;)

Får penicillin pga att lite vatten gick på torsdagen.

18,16 Kommer ingen vart med krystvärkarna, så droppet sätts på igen, trots att jag flummigt säger att jag inte vill ha de jävla dropparna!!
BM säger bara att jag kommer att gilla dem nu...ja ja.Hmm men det börjar värka omeddelbart och 3 rejäla krystvärkar så var han ute kl 18,57.
Upp på mitt bröst kom en pojke så fin!!



Pappa klipper navelsträngen.
Efterarbete och får åter igen dropp för att moderkakan ska komma ut! Då bäbis kom ut a`la superman med handen uppe vid huvudet, fick jag rivsår och en bristning som fick sys:(

Pausar och tar igen oss och får in fikan!! Så gott:)
Äntligen fick jag något att äta! Allt hade i denna stund smakat gott!!
Lillebror tvättas, vägs och får kläder på sig.

Ringer och smsar nära och kära.
Men att få ringa till Anton var nog det bästa-samtidigt som tårarna strömmar när man hör hans röst och man bara vill ha honom hos sig. Och att sen få berätta att han fått en lillebror var stort♥
(Mormor hade en orolig Anton den kvällen som hade många frågor när han skulle sova..)

Vi tillbringar kvällen med att vila framför TVn och njuter av lillkillen och kexchoklad!!

På lördagen kommer han då äntligen!!Storebror!!




Lördagen blev händelserik-slutade i en Lex Maria anmälan från mig men det berättar jag kanske om en annan dag:)
På söndagen fick vi ÄNTLIGEN åka hem.

M- en stolt 2barns mamma♥♥


Kommentera Mera
Postat av: Kajsa

Oj vilken dag, alltid lika kul att läsa andras berättelser. Man lever sig in i det helt. Tråkigt att det ska behöva sluta med en anmälan.

Hur fick du din journal? Av din BM på MVC? Har helt glömt att be om min, alltid "kul" att ha!

Hoppas ni har det bra, kommer du på mitt Me&I?

2010-10-14 @ 11:47:05
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Madde

jag ringde till CSKs växel, så blev jag kopplad rätt:) beställde även Antons. den man kan få via mvc är inte fulständig.

2010-10-14 @ 20:02:05
Postat av: Kajsa

Ok tack

2010-10-17 @ 20:10:38
URL: http://parlugglan.blogg.se/

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0