Lördag:)

I går hade vi gäster och de fick vara försökskaniner, när jag provade en ny maträtt.. Älskar mat i form!!

Kycklingfilé eller fläskfilé i basilika och timjansås.

Hittat på Tasteline

ca: 40 min

4 port.

Igredienser:
5,33 st 
1,5 msk 
0,5 msk 
0,67 st 
0,33 st 
4 st 
1,5 dl 
1,5 dl 
0,67 st 
0,67 st 
0,67 st 
0,5 msk 
0,5 msk 
0,5 msk 
2 msk 
1,5 msk 
4 dl 
1,5 dl 

Tillagning

Stek kycklingen eller fläskfilén ( båda i cm-tjocka skivor). Krydda med grillkrydda på ena sidan och svartpeppar på den andra.
Hacka lök och purjo. Finhacka vitlöken. Låt det fräsa med kycklingen eller köttet det allra sista.
Koka ihop vatttnet och vinet med buljongtärningarna. Häll det över köttet.
Tillsätt resten av ingredienserna och låt puttra en stund. Servera potatis, ris eller pasta till och en god sallad.

Jag stekte köttet och löken och la över i en form, gjorde såsen i stekpannan och hällde över, sen fick de bli klart i ugnen.



Annars var det en trevlig kväll med alldeles för mycket marmelad, fötter och sopsortering. Blev ett och annat annorlunda inslag under kvällen...
Lite sliten idag och hade sett fram emot en kväll i soffan med Solsidan, men ack vad någon har lurat mig;) Först nästa söndag...:((
Så nu blir det badkaret och uppladning inför årets första vardagsvecka, sambon börjar jobba och dagis för Anton på onsdag.

M

Kommentera Mera
Postat av: Manilla

Ledsen att jag lurade dig.. ;) Blev lite ställd själv faktiskt! :)



Maten var sååå god! Ett recept som kan rekomenderas! Även efterrätten var mycket god!!! :)

2011-01-10 @ 07:01:00
Postat av: Madde

Ingen fara, tror det var lugnare o skönare i badkaret:)

2011-01-10 @ 09:26:35

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0