Millas goda kycklinggryta

blev det till middag idag!! Blev bjudna på denna rätt hemma hos fam Jönsson i mellandagarna och den va supergod!!

Recept:

4pers.

6 kycklingfilèer
1 purjolök
2 stora morötter
1 liten kålrot
200g färska champinjoner
10 små syltlökar
olja
1 pkt bacon
salt,peppar

Skiva och hacka grönsaker, stek kyckling, stek sedan grönsakerna.


Blanda ihopa såsen

Sås:
4dl grädde Visp (jag tog mat, så här till vardags)
2 1/2 dl vitt vin/vatten (jag tog 2dl vin o 1/2 vatten såhär en lillördag;))
saften av 1 citron
3 msk dijonsenap
2 msk hackade örter( jag tog vad jag hade hemma i frysen. persilja o basilika)
1 hönsbuljongtärning upplöst i 1/2 dl hett vatten.


Lägg tillbaka kycklingen i grytan och blanda i såsen, låt koka upp o red ev såsen och smaka av. strimla baconet, stek det knaprigt o strö över grytan.

Servera med ris, pasta eller potatis och sallad.



Smaskens!! Mycket gott och mycket mat blev det, blir rester resten av veckan.....

M

Kommentera Mera

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0