orolig..

Glömde det otäcka som hänt idag:

Satt och åt frukost när det knacka på dörren, en person som talade om att brorsdotter låg i korsningen nere vid affären och kört och vält!!

Slängde på mig kläder o foppatollor och sprang ner till min lilla fia♥

Synen som mötte mig var en gråtande tjej som låg i rullgrusen med ett rejält skrapat knä:( Hennes kompisar försökte trösta henne och även några andra trevliga människor som stannat där, men när faster kom så blev hon lite lugnare...
Sa till kompisarna att de skulle berätta för läraren att hon gått hem till mig, men läraren kom faktiskt springandes-Ville att hon skulle gå till skolsystern som inte finns-(brukar va ngn lärare ändå).

Vi gick hem och tog av de trasiga byxorna och rengjorde med sårtvätt o ljummet vatten, plåster och varm choklad och lite mys med Albin och ett par andra byxor så var hon redo för skolan igen!!

Inte så farligt som jag trodde-men vad rädd man blir när ngn kommer och säger att ngt sånt har hänt...!!!

* Undrar om man kan tala om för sina barn att bara ramla och slå sig hemma eller iaf utanför någon de känner!?!??


Kommentera Mera

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0