Ingen bra start på det nya året...

Promenerade vid ett tiden bort till Festfabriken (H-gatan 6) för att hämta det vi inte fick med oss i natt, va kanske morgon... 


Kom in och kände att det började klia i händerna, kylde dem under kranen. Drack kaffe men det blev bara värre, skakade, svettades, och huden blev illröd, varm och svullen.

Fick en antihistamin tablett, blev hemkörd och satte mig i soffan.. Ringde 1177 men hon där kopplade mig till 112 då mitt ansikte var svullet..

10 minuter senare kom en ambulans och jag fick kortison i vatten av ambulanskillarna och en venport, hade lågt blodtryck så jag fick snällt följa med.

Blodtryck och EKG tas i bilen, får syrgas och dropp.

Kom till Hässleholms sjukhus och blev omhändertagen. Tavegyl intravenöst. Undersöker hela mig kändes det som...

Blodtryck bättre och färgen Ketchupröd försvann från min kropp:)

Vila under övervakning



Lite vätska...drack jag inte tillräckligt igår????;)

några timmar senare fick jag åka hem:) med tavegyl och kortison på recept som får följa med i väskan-alltid!! Händer detta igen!? så är det 112 direkt!!!
Uppmaning från doktor Not Mr Mc Dreamy...

Nej för Mc Dreamy jobbar i ambulansen;) Ja lite ögongodis när man åker ambulans för 1:a gången är aldrig fel:)


Obehagligt när man inte vet vad det beror på - svårt att undvika när man inte vet!! Tål kanske inte snaps-Men vem gör det?;))

Tusen tack fam Evergren/Carlsson för hjälp med allt idag och partyt igår<3 kram


Kommentera Mera
Postat av: Emmy

Men oj va läskigt!! Hoppas det inte händer igen. Tack för ett trevligt nyår! :)

2012-01-02 @ 10:05:37
Postat av: Jonas, så klart!!

That´s what friends are for!

2012-01-02 @ 18:10:35
Postat av: Manilla

Det va så lite så!!! Huvudsaken att du mår bra!! Kram

2012-01-02 @ 19:56:56
Postat av: Kajsa

Shit vilken start. Lite läskig när du inte vet vad du reagerat på, svårt att undvika då.

Men hoppas du slipper det igen

2012-01-02 @ 19:58:34
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Fnulan

Men din stackare vad obehagligt!!!!! Tur att det gick så bra som det gjorde!!

2012-01-03 @ 20:39:38
URL: http://fnulan.se
Postat av: Emelie

Åh läskigt!!

Hoppas det var en engångsföreteelse!

2012-01-04 @ 21:33:21
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0