För en bättre frukostvana!!

Ja jag kämpar mot kolhydrater och socker varje dag och det är svårt men jag ger mig inte!!
För jag mår så bra i både kropp och knopp när jag har kontroll över sockret.
Behöver dock bli bättre på frukost...
När jag var gravid med Albin så åt jag oftast youghurt o musli eller flingor. (start /kellogs allbran) Låter så himla nyttigt, men när jag sen fick börja mäta mitt blodsockert i samband med min graviditetsdiabetes så insåg jag att högre blodsocker efter frukost kunde man inte få....Så det blev stopp!!
 
Men musli har varit saknat, (ganska trött på ägg)... så idag blev det egen Musli
 
 
1 dl linfrön
1 dl sesamfrön (oskalade)
1 dl solrosfrön
1 dl pumpafrön
1 dl krossade nötter
0,75dl rostade mandelflarn

2 msk kanel
1 tsk Vaniljpulver
½ dl olja (jag föredrar kokosnötsolja)
1 dl vatten


Rör ihop i en skål och låt stå en tio minuter.
Rosta i ugn på 200° i tio minuter eller tills den fått en gyllene färg.
 
Den fick svalna innan jag och Anton provsmakade med kesella- så gott!!
Nu upphälld i burken och Anton gillade den -Mamma nu vet jag vad jag ska ha till frukost :) ♥
 
 

Kommentera Mera
Postat av: Ida

fin blogg!

2013-11-29 @ 08:40:39
URL: http://idamariaandersson.webblogg.se
Postat av: Amanda

Det ser jättegott ut! :D

Svar: Ja det va det oxå!!
Madde

2013-11-29 @ 08:51:18
URL: http://asummerinparis.blogg.se/
Postat av: Emma - Pluggar till FOTOGRAF

Sånt här får mig att önska att jag inte var allergisk mot nötter :(

Svar: Åh så tråkigt, det är ju nötter i så mycket...
Madde

2013-11-29 @ 08:57:01
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0