Förlossning del 1

Tisdagskvällen den 7/9 hade jag värkar som blev värre och tätare så vi beslöt att köra iväg Anton vid 23, om det skulle öka. Lämnade han hos farmor & farfar och körde hem och ringde förlossningen. De bad oss avvakta, så vi gick o la oss. J sov och jag hade ont. Vid halv 2 ringde jag igen, för då kom värkarna varannan minut.
Rostade mackor och packade lite till i väskan, sen körde vi.
På förlossningen fick vi en jättetrevlig BM. CTG på magen och bara att vänta....Och inget hände...Inte en enda värk;( Var öppen ca 1,5cm med utplånad tapp.
Konstaterade att detta skulle ta tid så vi körde hem vid 04,00 igen:(

Onsdagen (Bf-dagen)flöt på, inga direkta förändringar..

Torsdagsmorgonen började med vattenfall i tvättsstugan!! Och denna gång var jag säker på att det var vatten och ingen slempropp/flytning som sist...
Bm besök på fm och hon trodde oxå det var vatten.Fick lite skäll då man ska ringa förlossningen direkt när vattnet går,suck!!
Fick en läkartid på obstetriska kliniken en timme senare.
Visst va det vatten och då bestämdes tid för igångsättning dan efter!! Man får bara gå 24 timmar efter att vattnet gått, så inget val. Om inget hände under dagen.

Hämtade hem Anton, försökte sova- men tankarna snurrade bara på om morgondagen...
Under kvällsmaten började allt igen 2,5 min mellan värkarna och nu blev jag orolig för det kändes annorlunda.
Så trots protester från Anton som ville följa med till sjukhuset, så blev han lämnad hos mormor.Och vi körde in igen.
Samma BM:) CTG igen... och avtagande värkar igen... lite mer öppen..
Vi promenerade,spelade kort hoppandes på pilates boll, men NEJ NEJ ingen som ville ut till oss.

Hem igen-sova-samla kraft? NEJ det gick inte...
Nervös som F*n men ändå trött(redan)
Sov nog ngn timme iaf innan klockan ringde och det var dagen F som i födelsedag!!!:)

M


Kommentera Mera

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0