2006-03-09

För ganska exakt 6 år sedan var jag hos barnmorskan på Bokeberg och fick de tråkiga nyheterna att jag hade havandeskapsförgiftning. HÖGT blodtryck, äggvita i urinen och magen hade inte växt... Jag skulle infinna mig på BB den dagen!! 
8 veckor förtidigt!! Vad fan är havandeskapsförgiftning???
Åkte till jobbet, hämtade min väska och berättade för chefen.. Körde hem och i bilen ringde jag sambon-Vad är havandeskapsförgiftning?? var hans fråga. Vette fan..

Körde hem till mina föräldrar och välkomnade de till Sverige efter deras utlandsvistelse( en familjeresa utan mig, kanske tur det)
Bölande och grät och fick lite bättre svar av mamma (som jobbat på BB) Hem, slängde i hop en sk BB väska, fick som tur är med mig en kamera..

Checkade in på hotell CSK, fick ctg och massa prover togs, fortf. högt blodtryck, fick ligga ner, inte gå, inte lyssna på radio eller ha ljuset tändt. Kanske barnmorskan skulle skickat mig i en ambulans....

Ultraljud och konstaterande att bebisen hade gått in dvala pga att jag stängt av näringen pga h-förgiftningen:(

Bebisen skulle ut!!! snarast möjligt!!

Sambon fick in mat och när han la ner besticken slängde de in gröna kläder till honom..

Rullade inpå OP, fick en STOR nål i ryggen, kirurgen stod klar med skalpellen, men narkosläkaren STOPPADE HONOM, DÅ JAG FORTFARANDE HADE KÄNSEL I MAGEN...

Snittades och la ett stort -ULHH!! när det tog tag i den lilla i hoprullade handbollen och sprang förbi mitt huvud... 18,57
Sambon försvann efter in i akutrummet, kvar låg jag och visste inte vad som hände med mitt barn, kön, vid liv ????? frågorna var många..

Inne i akutrummet klipptes navelsträng, mät o vägning, innan liten placerades i kuvös.
Utanför OP krockade min säng med en kuvös och jag fick äntligen se mitt lilla barn-MIN GOSSE!! Jag blev förflyttad in i ett rum på förlossningen, barnet förflyttades till Neonatalavdelningen.

På rummet fick jag panik-Jag ville inte vara här jag ville till mitt barn!! Försökte resa mig.. men fy fan vad ont jag hade plus att benen lydde inte mig alls,,, Ringde som en galning på sköterskan. var tydligen problem på neo så jag kunde inte komma dit!! Vafan då problem-AAAHHH va arg jag vart och än en gång så försökte jag gå men ramlade åter igen...

Så fick jag då äntligen åka på min säng in till neo och träffa min familj♥

Mitt lilla barn - 39 cm och 1320gram. En liten pluttis!!

Så älskad från första stund♥  Rädslan fanns dock där att barnet inte skulle överleva.... Men som en finsk barnläkare sa-Han är iintte sjuuk, bara väldigt liten!!!!

Vi som inte ens börjat handla bebissaker var helt plötsligt föräldrar:)


Nu har 6 år gått och det är nu dax för vår Anton att göra sin sista termin på förskolan och börja skolan till hösten:)


 GRATTIS ÄLSKADE ANTON♥

Kommentera Mera
Postat av: Maria

Jag minns denna dagen ganska väl när du kom upp på jobbet och sa att du skulle iväg! Än en gång Grattis till Anton på hans 6års dag!

2012-03-09 @ 15:06:56
Postat av: Manilla

<3 <3 <3 krama om din fina familj och Anton lite extra idag!!! Kram

2012-03-09 @ 16:26:51

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0