Bubbla

Efter en cykelpromenad efter förskolan idag, var min tanke att jag skulle måla de sista panelbrädorna till taket...., men det var inte mina barns tankar...

I stället blev det bubbelblås för fulla muggar:) Blåste lite mycket så bubblorna försvann ganska fort..
Anton fick en smart mugg att ha bubbelvattnet, som han kallar det, i.
Smart!, för annars tar de snabbt slut, ibland för snabbt;)



Efter bus i trädgården gick Anton in i trötthetsbubblan... Sur och inget var roligt...Gick in och försvann från solen och värmen en stund. Ville ha något knapprigt och gott till fika...?? Chips, mamma??? -Not!!

Det blev till fika något som jag fick ofta som barn, tillsammans med hemkokt saft:)


Fler som fick Mariekex med smör på??

Efter grillad middag målade jag de sista brädorna-skönt!

Inlines letades upp på vinden, då de skulle på utlånning.
 Hhmm undrar om man fortfarande kan??  Jo då tog ett stapligt varv, men det gick-måste va minst 7 år sen jag åkte ( o förstörde svanskotan...)

Barnens kusin som ska låna mina, fick för mååånga år sen ett par av oss i födelsedagspresent-som passar Anton nu:)

De skulle genast på och ja, jag blev impad av "min lille fegis" ;)



Lång dag men har fått lite mer kött på benen ang resan, och jag tror det kommer bli en härlig resa med massa äventyr!!!

Tack & hej leverpastej...


Kommentera Mera
Postat av: Anna

jApp här äts det mariekex med smör på =)

2011-05-12 @ 13:23:06
URL: http://enrallybrudsbekannelser.webblogg.se/
Postat av: Pia

Javisst fick jag mariekex m smör när jag var liten på 60-talet och jag gillar det fortfarande.Traditionen lever vidare läste jag ovan :)

2011-05-12 @ 21:17:52

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0