problem..

har vi här hemma!
Problemt är Anton och att han går på förskolan 8-11 varje dag. De är inget problem där men att komma dit och hem är jobbigt...
Albin äter var 3e-4e timme, brukar äta vid 7 och det tar nästan en timme för han att äta,Anton ska äta och klä på sig, jag ska klä mig och ja då är klockan mer än 8...
Och jag väcker inte den björn (albin) som sover...
Om vi nu hinner dit, hem, jag äta frukost, plocka undan, bädda och förbereda lunch. Anton är vrålhungrig när han kommer hem. Sen är klockan 10 och dax för mat igen, för att sen stressa tillbaka till förskolan för att hämta prick 11!!

Jag bara undrar hur Hässleholms Kommun tänker??? Ska jag ge upp amningen pga detta?? Mjölken lär ju ändå ta slut som jag stressar...

Kanske inte så konstigt att man väljer att ha Anton hemma vissa dagar..
Men han är så stor och behöver komma dit och träffa sina kompisar och leka av sig lite. Och han trivs verkligen där.

Och samma tider gäller för de som är arbetslösa. Hur många jobb /intervjuer /telefonsamtal hinner man med?? Och är man arbetslös får man betala samma maxtaxa som för ett heltidsbarn... Och då får barnen en bit frukt på dessa 3 timmar...Plus att man är tvungen att ha dagisplats för att få A-kassa. Snacka om moment 22.

Och det måste vara stressigt för personalen på förskolan oxå...Men allt för att spara personal och pengar!!

Fram för 5h/dag eller kanske 3h på eftermiddagen!! Men det går ju inte för då är ju de barnen där över mellanmålet...

Känns ibland som de blir diskriminerade..

M

Kommentera Mera
Postat av: Kajsa

Jag tycker detta är för jävligt. Tyvärr vet jag inte vad man kan göra mer än att klaga. Känns som att barn till arbetslösa och föräldrarlediga blir straffade för att de är i den sits de är i. Hade de gått i skolan hade det ju inte varit så. Då hade de fått gå hela dagen och fått lunch mm. Helt fel system...lider med dig som ska stressa så

2010-10-18 @ 08:38:26
URL: http://parlugglan.blogg.se/

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0