När är det svensk halloween egetligen???

I dag firas Halloween i USA.

Är det bara jag som är förvirrad...??
I Sverige firade många den gågna helgen:) 


Sen ska tydligen några förstöra enligt mig en av de finaste svenska helger vi har, med att spöka och bus & godisa??!??
Nej!!! Enligt mig ska man hedra minnas och värna om de som lämnat jordelivet♥ Allhelgonahelgen.

Är det inte dax att bestäma ett datum så alla firar halloween samtidigt??


Happy förvirrad halloween


Kommentera Mera
Postat av: Emelie

Om jag fattat det rätt är halloween alltid 31 oktober medan alla helgona har ett rörligt datum. Idag är i allafall dagen man ska gå bus eller godis om man nu ska göra det. Förvirrande är det iaf!!!

2011-10-31 @ 21:41:01
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Fnulan

Hej!



Du var intresserad av att delta i ett event i Skåne, nu har jag lagt upp lite info på min blogg. Hoppas att vi ses!

Kram

2011-11-01 @ 16:04:13
URL: http://fnulan.se

Här skriver du din kommentar:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast Madde ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0